2013. november 13., szerda

Az odaseneki tabletta és más huncutságok

Igazából az odaseneki a "kereskedelmi" neve lett volna, de odáig nem jutottunk el....

Hol volt hol nem volt, volt egyszer egy nagy ERP rendszer bevezetés a cégnél, és előtte egy másikat vezettünk be, hogy már egy integrált rendszerből tudjunk átállni a másikra.
(Hülyeségnek hangzik, pedig nem az. Nem integrált rendszer -> ugyanannak a cégnek az integrált rendszere -> másik integrált rendszer. Kevesebb a macera.)

No de nem csak ez történt arrafelé, hanem kiadták a központban a parancsot hogy spórolni kell. Mindenkinek. Nálunk ez úgy valósult meg hogy a három liftből csak egy üzemelt, valamint az épület hűtését lekapcsolták 4 után. Ami annál az épületnél durva hatású volt nyáron, hiszen az egész tiszta üveg, nem véletlenül volt mindenhol légkondicionáló berendezés. Este hatra már vidáman 30 fok felett volt a hőmérséklet, ami nyilván nem zavarta azokat az embereket, akik már otthon voltak. (Azért mint utólag megtudtam volt a dologból probléma, nem mindenkinek bírta ezt a szervezete...)
Megjegyzem hogy elég sok pénzt megspóroltak ezzel, aminek az lett az eredménye hogy megsimogatták a vezetőnk fejét, és az irodaház költségkeretét lecsökkentették a spórolt összeggel, akik meg nemhogy spóroltak volna, hanem túlköltekeztek, azokra meg morcosan néztek, és emelkedett a költségvetésük. Bázis szemléletű gazdálkodás. Akkor nagyon morcos voltam erre, de nem is olyan egyszerű egy kiterjedt cégnél megsaccolni hogy mennyibe kerül például egy villanykörte csere.  Mert más lehet egy távoli helyen, ahova ki kell menni, esetleg meg kell bontani ezt, azt, vagy nincs belső ember, mint egy irodaházban ahol van álpadló, álmennyezet, esetleg raktár, karbantartó... És ez csak egy körtecsere. Erre van a decentrum, a vezető, meg a bázisszemlélet. No mindegy, nem ez a lényeg itt ;-).
 No de nem mindenki volt ám otthon :D! Ha új rendszert vezetnek be nálad, és te leszel a rendszer gazdája mind unix, mind dba, meg egyéb okból, oldalról is, akkor ott kell legyél a kellemes hőfokú irodában. Később döbbentem rá, hogy a külsős cég cserélgette az embereit, mi viszont Csabival minden nap ott voltunk, nagyon sokszor hajnalig. Élveztük mi ezt, mi az egy számítástechnikusnak aludni egy csöppet a földön, asztalon, ameddig a dump lemegy, a KPG interfész csiszolódik, közben irigy hónaljmirigyet hallgatva :D.

Gondolom a srácok beszélhettek rólunk benn a cégüknél, és egyszer az egyikük hajnaltájt megkérdezte tőlem hogy 
- Hogy bírjátok ezt?
Nem értettem a kérdést. 
- Mit?
-Hát ezt.
És  körbemutatott. Sokáig tartott ameddig felfogtam hogy nem viccel.
- Semmi gond. Ha nem érezzük jól magunkat, bekapunk egy lesz..rom tablettát és kész. Csak vigyázni kell vele, mert ha túladagoljuk, akkor olyan dolgokat is le...., amit nem kéne.
A srác furán tekintett rám. Van az úgy hogy ismersz valakit, legalábbis úgy gondolod hogy ismered, aztán kiderül róla hogy van vele valami. Nem tudod hogy micsoda, de valami gázos. Ez az Attila szed valamit. Óvatosan kérdezett rá, hogy egészen pontosan mit szedek.
- Mondom, lesz...rom tablettát. Tessék, vegyél te is.
Mutattam neki az üres tenyeremet, elvettem róla a semmit, feldobtam és "lenyeltem". Majd még egyet. Kacagott.

A rendszert bevezettük, sőt az Oracle Financials migrálás is lement már javában, sőt a Y2k mizérián is bőven túl voltunk, amikor valamiért beszéltem telefonon a sráccal.
Tudod mekkora sikere van a tablettádnak? Ha valaki bemegy egy főnökhöz és miután kijön feldobja a semmit és bekapja, mindenki tudja hogy mit vett be :D......
Elgondolkodtam ezen. Ha virtuális állapotában ennyire kelendő, csinálni kellene. 
Neki is láttam az egyik barátommal aki DTP-vel foglalkozik meg is terveztettem hozzá a logót, meg kiterveltem hozzá elég sok mindent. 
Csak sajnos beleestem abba a csapdába hogy ott kerestem problémát, ahol nem volt. Azt hittem hogy kell hozzá OÉTI szám vagy mi, és a hivatal gondolata is elrettentett.
Ma meg már lehet kapni. Igaz hogy nem oda-seneki nek hívják, és az eredeti név nem az L betű, az ESC gomb meg a 3-as kombinációjából áll össze, de ugyanúgy gyümölcscukor... (A Rufftech-nél hozta egyszer csak a főnököm be, és lecsapta az asztalra elém. A felvételi elbeszélésen ugyanis szóba került ez a sztori, emlékezett rá...) De annyi haszna van a dolognak hogy megszereztem az L3.hu domaint ;-).
Megkerestem a régi logót. Pásztor Zoli munkája, szerintem jó :).




 

2 megjegyzés:

  1. Valaki elhappolta a lehetőséget,pedig az ötlet a Tied volt! <3

    VálaszTörlés
  2. Elfeledtem leírni hogy édesanyám lelkesen propagálta a "terméket" és a kolléganői állítólag nagyon várták is, végül is nem hiába, bár nem én követtem el :).

    VálaszTörlés