2013. november 7., csütörtök

Balkezesség

Balkezes vagyok.
Sokan vagyunk így ezzel, még abban az elvetemült formában is, hogy nekem csak az írás, meg az evés esik a bal kezemre, az ügyesebbik kezem a jobb, azzal dobok, abba fogom a pingpong ütőt. A bal oldalam az okosabbik, a jobb meg az ügyesebb.
Amikor kicsi voltam, még nem nagyon vették ezt figyelembe. 
Például a bögrék akkor csak a jobbkezeseknek voltak kényelmesek, nekem - és a sorstársaimnak, gondolom - vágta a kezem a bögre füle. Kényelmetlen volt az olló, a kés, meg egy csomó dolog.
Elfogadtam ezt, azt hittem hogy ez teljesen normális dolog, mivel nem volt módomban ellenpróbát végezni. 

Az egyéb tapasztalataim is azt mutatták - javában dúlt a szocializmusnak nevezett valami kishonunkban kiskoromban - hogy a világ ilyen. Van egy halom dolog ami rosszul működik és passz, ezt kell szeretni.

Rengeteget olvastam, még apu növényvédős könyveit is ha az akadt a kezembe. Egy idő után arra a megállapításra jutottam hogy régen ugyan éltek értelmes emberek, de most nem azt a korszakot éljük.
Aztán - már javában gimnazista voltam és nem nagyon segített a környezetem elhessegetni a fenti feltételezést - egyszer csak egy érdekes riportot hallottam a balkezességről, a kétkezes ollóról, késről, bögréről. Jut eszembe, a fentebb említett elképzelés nem volt "tudatos", csak egy kialakult érzés részemről.

Megdöbbentett az a riport.

Hirtelen ráébredtem, hogy amit én rossz működésként érzékeltem, nem volt az, csak a számomra. Ha jobbkezes lettem volna, nem vágta volna az ujjamat be élesen a bögre, láttam volna amit vágok, és a többi.
(Nota bene, nekünk balkezeseknek viszont nem csípi a hagyma a szemünket ha vágjuk, mert pont nem arra spriccel a csípős folyadék, amerre a szemünk van ;-).)
Az a riport ébresztett rá arra hogy ha valamilyen jelenséget tapasztalok ami nekem nem tetszik, vagy nem értem, próbáljak meg "kilépni magamból", lehet hogy van valamilyen ésszerű ok a dolgok hátterében.

A következő - pozitív - csapás meg ez a könyv volt: A zen meg a motorkerékpár-ápolás művészete. Pirsig még mindig él, ugye :D. Innen már könnyen kikövetkeztethető volt hogy legalább egy élő értelmes ember van a földön, ami következtetni enged arra hogy lehetnek többen is :D.

Tanulság nincs, illetve van, de nem rágom azt még jobban szájba, hacsak nem követelné véletlen valaki. (Aki erre téved ;-).

5 megjegyzés:

  1. Tehát akkor mi is a tanulság? :)

    VálaszTörlés
  2. Hát de leírtam :D
    Van egy halom dolog amiről azt hiszed hogy baromság, semmi értelme, de mégiscsak van neki, csak neked nem jó, nincs rá "szemed".
    Balkéznél erre még rájöhetsz, de úgy se rögtön, lásd riport, de lehet egy csomó dolog aminek érdemes utánamenni, megpróbálni megérteni :D.. És ezt mindig szem előtt tartani...

    VálaszTörlés
  3. Gond van a megjegyzések dátumával! Amúgy meg írj majd sűrűn!

    VálaszTörlés
  4. Jó írás volt Kisfiam! Élvezet volt olvasni.Régen írtál verseket is,azok megvannak,sokáig én őriztem .

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés