2014. január 9., csütörtök

Villamos + bringa

Olvasom az FB-t :D.

Jó lenne ha lehetne kerékpárt szállítani a villamosokon. 

Valóban. De mi történne, ha nagyon sokan akarnák ezt megtenni? Tartok tőle hogy káosz, vita, perpatvar.

Egy nagyon klassz megoldást láttam a bejegyzés alatt :

Itt eredetileg volt egy fénykép, egy villamossal ami egy kis szerkezetet húzott amin kerékpárok voltak, A facebook-ról szedtem, igazából ez a kép inspirált erre a 10 perces mutatványra. Idemásoltam a képet, a szerzőnek írtam hogy szeretném felhasználni egy szösszenetben. Nem jött válasz :(..... 

Meg is mozgatta rögtön a fantáziámat. Megjegyzem hogy ezen épp most töröm a fejem, ergó ne számítson senki sem tökéletes kidolgozásra, még az is lehet hogy az ötlet halva született, ki tudja?
Remek ötlet ami a képen van, de a kerékpár fel/lepakolása idő, macera, morogna az összes utas aki nem kerékpárral közlekedik.

Hogyan lehet azt megoldani, hogy a kerékpárt akkor vegyük ki, illetve helyezzük be, amikor a villamos nem a megállóban van?

Adja magát az ötlet, hogy egy kis dobozba helyezzük el a bringánkat.


Alul még van egy plusz rész egy kis minidoboz, felnyíló karral, arra támaszkodik a bicikli, amikor csere történik, akkor az üres doboz a lecsukott karral helyet cserél a kerékpárt tartalmazóval.

Ezt nem rajzoltam meg az előbb, sietősen dobtam össze az imént, majd lehet hogy ideillesztem ha megvalósíthatónak tűnik az ötlet.







A csere illusztrációja :).

Hogyan történik a kerékpár elhelyezése?
Odamegyek a villamosmegállóban a rekeszekhez, azonosítom magam és egy szabad fiókot választok. (Ez egy érdekes kérdés, a rendszernek tudnia kell hogy az adott hely szabad lesz. Az időzítés fontos, sűrűn követik egymást a villamosok, bár nem muszáj mindegyiknek ilyen eszközt cipelnie...)
Elhelyezem, esetleg jelzem hogy meddig óhajtok menni - ezt szerintem később is megtehetem,  legalább egy megállóval előtte, de ezen is lehet gondolkodni bőven -, aztán odamegyek a többi utashoz, nincs semmi dolgom innentől, majd csak akkor amikor a leszállóhelyen kiveszem abból a tárolóhelyből, ahová kapom.
Nem kell ehhez csak egy okostelefonos rendszer.

Nem vagyok egy bringaguru, gyanítom hogy a dobozforma nem tökéletes a kormány miatt. Térben fel, le eltolt "oldalszárny" elképzelhető szerintem, mint ahogy az is hogy két szintesre is ki lehet ezt alakítani.
Remélem hasznosnak tűnik az ötletem valakinek, nekem legalábbis tetszik :D.

A cseréhez szükséges erőforrás természetesen a villamos után kötött kocsin helyezkedne el, a megállókban mindössze a rekeszek nyitása zárása megoldandó. (Az sem egyszerű dolog persze....)

Update....
Logisztikai probléma van. A peronok arra vannak tervezve hogy oda beférjenek az emberek meg a villamos. Ha keresztben vannak a tárolórekeszek, akkor "kilóg" a kerékpár az úttestre miközben megpróbálnák elhelyezni...
Persze ez megoldható ha csak egy helyen tudom berakni a bringát, oldalról, de onnantól kezdve már bonyolódik a szerkezet, saját meghajtás kell, nem olyan "szép" és egyszerű...
Ehm....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése