2013. november 12., kedd

A révész

Hat éves koromban még nem tudtam úszni. 

Mindez nem akadályozott meg bennünket abban hogy a Szamos folyó szabad strandjára lemenjünk, szigorúan csak addig ameddig nem mély :).
Pedig fontos a pontos hely, mert volt a folyón keresztben egy kötél, amin keresztül egy idősebb bácsi - legalább is nekem abban a korban idősnek tűnt - révészkedett, a csónakot valami csörlőszerűvel vontatta.
Nekem ez nagyon tetszett, és már akkor is nagyon szerettem beszélni, szóba elegyedtünk.

Vannak az életben fontos pillanatok. Talán érezzük az adott percben hogy ez most az, talán nem, de később mindenképpen tudjuk. (Aztán gyakran csak annyit tudunk róla hogy az a pillanat elillant ;-).)

Két dolgot mesélt el az öreg.
"Tudod-e fiam, hogy mit kell csinálni akkor, ha elkap az örvény?"
Naná hogy nem tudtam.
"Sokan kapálóznak, összehúzzák magukat, na őket le is viszi a víz, nem jönnek ki élve. Nyújtsd ki magad, a kezedet is, hagyd hogy pörgessen meg, akkor majd kidob. Van olyan örvény is, ami levisz nagyon mélyre, de azt ne feledd, hogy ő az erősebb. Ha soká dob ki, akkor úgyis mindegy, de ha kapálózol, akkor biztosan véged."
 (Jóval ez után a koleszban Bajai srácok mesélték hogy sportot űztek abból hogy örvénybe ugráltak, később döbbentek meg amikor látták hogy milyen roncsok voltak a vízben, amit szerencsésen elkerültek hogy mekkora botorságot is műveltek ezzel....)

A másik története az volt, hogy úszás közben az embernek nem tökéletes a távolság érzete. Nem tudod hogy igazából milyen messze van a folyó másik partja. Sokan jártak úgy, hogy amikor nekiláttak a folyó átúszásnak, úgy érezték hogy nincs erejük átérni a túlpartra.
Megfordultak. Lehet hogy csak pár méterre voltak pedig.
Aki már addig fáradt volt, nyilván egy idő után arra a megállapításra jutott, hogy mégis inkább az eredeti volt a jó irány. Majd vissza. A legvégén a folyó közepéből húzzuk ki őket...

"Ezért egyvalamit jegyezz meg jól, fiam. Ha át akarsz úszni a túlpartra, ne fordulj vissza. Ha mégis úgy döntenél, jól gondold meg, és azt a döntésed ne változtasd meg mert különben úgy jársz mint azok akik több cikk cakk után belefulladnak a folyóba".
Megjegyeztem.
Sajnos az öregúr nevét nem, de úgy gondolom hogy legalábbis hasznos dolgot mondott el, és természetesen ez nem csak az úszásról meg a  folyóról szól.

Remélem tetszett annak aki olvasta.
Ha valaki meg megörvendeztet azzal hogy megmondja hogy hol is volt pontosan a szabadstrand, annak örülnék.

3 megjegyzés:

  1. Kezdem már érteni, miért "Sodródni kell :)" a blog címe :)

    VálaszTörlés
  2. Igazából a Sziámi szám miatt ( http://www.youtube.com/watch?v=n3rS2iTIOJ4 ). Persze ez a sztori is benne van hogy épp ez jutott az eszembe. No meg egy tavalyi megjegyzés is benne van, amikor beszóltam valakinek, és eléggé durván :D.

    VálaszTörlés
  3. Látod milyen veszélyes,pedig mindig átúsztátok a Tiszát,az eskütök ellenére,én meg rághattam a körmöm .

    VálaszTörlés