2014. február 25., kedd

Miért vette meg a Facebook a whatsappot?

Nem ismerem a whatsapp-ot, csak most néztem utána hogy mi is az, még az is lehet hogy nem pont azt csinálja az alkalmazásuk, amit gondolok róla.

Azon kevés "ős" számítástechnikusok közé tartozom, akik nem használnak okostelefont. Tudom hogy ez lassan már nagyon kínos, pont ugyanannyira gáz mint amikor azon kevesek közé tartoztam akiknek mobiltelefonja volt. Rejtegetni kellett akkor is, most is ;-). A fejlesztés miatt előbb utóbb meg kell hogy törjön az ellenállásom, hiába tartok más androidos eszközt, azért az nem az igazi....

Ha jól értettem, akkor a címben említett cég alkalmazása azt "tudja", hogy bármelyik ilyen eszközről tudunk sms-t küldeni bármelyik hasonló készülékre, ingyen. (Persze az ingyen szó érdekes ez ügyben, mert net hozzáférés kell hozzá, a gmail hasonló funkciója meg nem fogyasztja a keretünket ha jól tudom, de mint említettem nem vagyok tájékozott a témában. Meglehet hogy ez sem, no meg ha az FB veszi a szárnyai alá, akkor a szolgáltatók azt is honorálni fogják....)

Nagy kaland. Egy olyan szolgáltatást árulnak amit bármely szolgáltató nyújtani tud most is, a tetejében nem okos telefonokra is. Rengeteg "ingyen sms-t" ígérő előfizetéshez juthatunk most is világszerte.

Utólag mindig könnyű okosnak lenni. Szerintem nem könnyű befektetőt találni egy ilyen ötletre.

Miért buktak rá erre a szolgáltatásra a felhasználók, mint a kacsa a nokedlire?

Gondolom egységes felületet ad minden platformon, és valószínűleg - mint említettem nem próbáltam - könnyen kezelhető, biztosan vannak benne template-ek, csoportosíthatjuk az üzeneteket, esetleg az utóéletükkel is foglalkozni lehet, nem mellesleg nem kell tanulnunk semmit ha telefont váltunk. Azt is megkockáztatom hogy sima sms-t is küldhetünk a magamfajta őskövületeknek. 

Jó, jó, de miért kellhet ez a Facebooknak?

Mit árul az FB (most majdnem mögé tettem azt a bizonyos betűt ;-) )? 

Kapcsolati hálót, és azon alapuló szolgáltatásokat, reklámokat. 
No de nincsen könnyű dolga. Épp a minap néztem valakinek a sirámát, aki azon panaszkodott, hogy nem tökéletes a "célzás", sok a "kattintós farm". Vékony jégen lavíroz ez az ingyenesnek hirdetett szolgáltatás. Ki kell szolgálnia a felhasználók - többnyire rejtett - igényeit, de meg is kell élnie a piacon.
Emiatt kapjuk az ismerősök visszaigazolásakor azt a kérdést hogy az életben is ismerjük-e az illetőt, ha valami nem teszik, akkor azt valóban eltakarítja a szemem elől. (Hiába morog emiatt a megrendelő, ha az erőszakos nyomulás miatt elvándorolnak a felhasználók, akkor a hirdetőnek megmarad a szolgáltatása, de az FB lehúzhatja a rolót, ott nyomulnak mellette a többiek, a Google-nél örömünnepet ülnének nyomban...)

Mikor és kinek küldünk rövid üzeneteket?
Itt lehet a kutya elhantolva szerintem. A kapcsolati hálónkat megerősíthetjük ezzel jelentősen, különösebb erőfeszítés nélkül. Bővülni is fog, és a valós kapcsolatokat fogja tartalmazni. Ez pedig elég sok pénzt megér egy ebből élő cégnek.

Szerintem, persze, lehet más másképpen látja.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése