2014. február 6., csütörtök

SSD számítógép.....

Van egy Raspberry Pi-m. Nagyon rég vágytam valami hasonlóra, igazából már a múlt évezredben sem értettem hogy ha egy dsp egy dollár (jó, százezres tételben, legalábbis akkor), a linux meg kéznél, akkor miért nem csinál senki ilyet.
A második rendelésem érkezett meg végül is - az elsőt több hónapnyi várakozás után lepasszoltam a Ruffteches kollégáknak hogy tudjanak tesztelni -, hamar rátettem az xbmc-t, megmutattam a tanítványaimnak, meg a Futurionos érdeklődőknek. A srácok meg is izzasztották mindenféle galád divx-es videókkal, vitte tisztességesen. Csabi a sajátjával gondolom már régen a házát vezérli :D.
Nagyon jó dolog, keveset fogyaszt, meghajt egy hdmi-s tévét szépen.... Mégsem használom. Elrontották a "játékom". Ha valaki rákattint a linkre fentebb, akkor rájöhet miért. Értem hogy a tömörítési szabvány kidolgozása nincs ingyen. Azt is megértem hogy egy open source piacot megcélzó hardverbe nem rakták csak úgy egyszerűen bele. Illetve nem akarom megérteni.
No most majdnem nekiláttam jósolgatni, de nincs itt az ideje :D. Az egyik régi ismerősöm - mondanám hogy barátom, de egyben ügyfelem is és úgy nem illik ;) - tavaly azt mondta hogy annak idején nem tudta eldönteni hogy őrült vagyok vagy zseni. Sejtettem hogy ezt miért mondja, egyből riposztoztam hogy lehet hogy akkor is tévedett meg most is :D, valamint elképzelhető hogy neki is csak elment az esze ;-). Azt mondta hogy bevállalja :D. Merthogy annak idején meséltem neki az akkori heppjeimről, amik furának tűntek. Az aktuális vonatjegy értékesítési elképzelésemről, hogy kevés pénzért kellene engedni letölteni a zenéket - hol volt még az itunes akkor? -, szerintem a rola pótló is már képben volt akkor, no meg hogy automata parkolót kellene építeni, hogy hogyan lehetne egy példányos számlanyomtatást csinálni és hasonlók. Elvetemült gondolatok voltak. Mára már egy csomó a mindennapok része..... Azért majd később leírom amit most nem, nincs még rendesen végiggondolva, lássuk be. Meg a fentebb említett druszámnak annó azt mondtam úgyis hogy nem én akarom kitalálni a "tutit", de ha találkozni fogok vele, akkor tudni fogom hogy ezt kerestem. Ez lehetett az a pont  amikor kételyei támadtak, azt hiszem :D.
 No de kanyarodjunk vissza a témához. Imádom Korn Andris (oké, Dr Korn András, na) wiki bejegyzéseit olvasgatni. Nagyon hasznosak és jók. Tegnap valahol a mentés volt a téma, no meg hogy a RAID nem mentés......
R-pi ügyben teljesen más hasznosítási ötletem volt egyébként - majd azt is leírom egyszer talán -, de Guy (ez a ninckneve) amit írt, elgondolkodtatott. Szép szép hogy baromi nagy diszkeket használunk, építünk iszonyat teljesítményű gépeket amiket aztán apró darabokra osztunk, de ezzel aztán rengeteg bajt is szabadítunk a fejünkre. Több petabájtos fájlrendszereknél olyan gondok merülnek fel, amikre egyébként nem is gondolnánk.

Nem volna egyszerűbb R-pi-kből építeni tömböt, és a logikai leosztást már fizikai gépekre végeznék el ahol lehet? 200 w = 100 r-pi. 100 gigahertz, 50 gigabyte RAM, 10 gbit átviteli teljesítmény....
És 2 w-onként sklázható.....
De minek ehhez R-pi?

SSD-re épített számítógépdarabkák hálózatba kötve.

Rá is kerestem a guglin, de nem találtam. Persze ez nem jelent semmit, annak idején azt hittem hogy a mentési elképzelésem unikum, pedig a vmware már addigra meg is csinálta, mire nekem az eszembe ötlött volna :D.
Több száz - aránylag homogén, nem kívánhatja senki hogy pontosan felvázoljam mire gondolok, ahhoz több idő kellene, meg már lehet hogy valaki megtette, nyilván kellene hdd valamennyi gépenként - ilyen ssd gép csokorba kötésével ki lehet küszöbölni azokat a hibákat ami a nagyon nagy gép, nagyon nagy háttértár, leosztva sok kicsire-nél előjönne. Az olyan igényekre meg, amikhez tényleg kell az erős proci, nem elosztható, lehet ráereszteni az erős gépet :D.
Ha valaki olvassa ezt és tud működő megoldásról - azt hogy építettek clustert r-pi -ből, tudom -, az sikkantson, pls :D.
-----
Update :D.
Rátaláltam erre.
Business case van ahogy elnézem. Ebből fakadóan gyanítom hogy már lehet kapni ilyesmit a "boltban" valahol, folytatom a keresést.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése